Oulun teatterin visuaalinen ilme uudistuu syksyn aikana vaiheittain.
”Oulun teatterissa tehdään kunnianhimoista teatteritaidetta ja haluamme olla edelläkävijöitä. Tämän pitää näkyä myös teatterin viestinnässä – Oulun teatterin tulee näyttää ulospäin yhtä modernilta ja rohkeasti uusiutuvalta kuin mitä se todella ytimeltään on”, markkinointi- ja viestintäpäällikkö Riikka Forsman taustoittaa.
Visuaalisen ilmeen lähtölaukaus on teatterin uudet logot, ja nimenomaan logot monikossa, jotka julkaistiin keskiviikkona 6. syyskuuta.
Visuaalisen ilmeen uudistuksen takana olevan mainostoimisto Avidlyn AD Antti-Jussi Ahponen avaa uutta ilmettä.
”Keskustelimme paljon teatterin ja ympäröivän maailman vuorovaikutuksesta. Oulun teatteri muuttuu jokaisen produktion mukana, miksei sama tapahtuisi teatterin ilmeellekin. Tämän pohjalta lähdimme suunnittelemaan kokonaisuutta, jossa erilaiset kirjasimet järjestäytyvät nimiksi ja viesteiksi yllättävällä tavalla. Tästä jatkuvasta liikkeestä syntyy ainutlaatuinen kokonaisuus, joka kestää aikaa ja erottuu joukosta”, kertoo AD Antti-Jussi Ahponen Avidlyn tiimin puolesta.
”Aiemmassa Oulun teatterin logossa komeilee rakas teatteritalomme. Uudessa ilmeessä korostuu puitteiden sijaan korkealaatuinen taide ja sen rohkeasti uusiutuva luonne. Tätä Oulun teatteri on!”, Riikka Forsman kertoo.
Seuraavaksi uusi ilme nähdään perjantaina 15.9. julkaistavassa Oulun teatterin ohjelmistoesitteessä, joka kattaa syyskauden 2023 ja kevätkauden 2024.
Ilmeen uudistus huipentuu uusiin verkkosivuihin, jotka julkaistaan marraskuussa. Lähtökohtana sivuston kehityksessä on käytettävyys. Uuden verkkosivuston kävijäkokemus halutaan nostaa huippuluokkaan.